en-GBel-GR
X

  Μάθε κάτι ακόμα....


Με σεβασμό στα γεννήματα κάθε τόπου!


Κάθε τόπος, ανάλογα με τις κλιματολογικές και γεωφυσικές του συνθήκες, διαμορφώνει δική του «μήτρα» που έντεχνα κι αθόρυβα πλάθει δικά της γεννήματα, που λέγονται ντόπια. Τέτοια ντόπια γεννήματα, βρίσκονται στην χλωρίδα, πανίδα κι ακόμη στους ανθρώπους.
Κάθε αλλοίωση, ή μετάλλαξη αυτών των ντόπιων γεννημάτων, είναι και μια βάναυση παρέμβαση στο «εργαστήρι» της Φύσης και εγκυμονεί οδυνηρές συνέπειες για το μέλλον.
Όσο περισσότερη και μεγαλύτερη είναι η παρέμβαση στην διατροφική αλυσίδα ζώων, φυτών κι ανθρώπων, τόσο εντονότερη νοσταλγία αναφύεται για επιστροφή στα γνήσια κι αυθεντικά γεννήματα της Μάνας Φύσης!
Ένα τέτοιο αυθεντικό, γνήσιο, διατροφικό και υγειοπροστατευτικό γέννημα, που έρχεται αμετάβλητο και αναλλοίωτο χιλιάδες χρόνια, είναι το Εξαιρετικά Παρθένο Ελαιόλαδο «Ασκληπιός».




 

 



Μάθε «κάτι» για την ποικιλία Ελιάς «Ολύμπια»!


Ο Ηρακλής, για να πραγματοποιήσει τους άθλους του, επέλεξε ρόπαλο από ξύλο ελιάς. Επίσης από κλαδιά ελιάς έπλεξε στεφάνι στον εαυτόν του και καθιέρωσε στο εξής να στέφονται οι αθλητές των Ολυμπιακών Αγώνων με στεφάνι ελιάς. Άγνωστο είναι, αν ο Ηρακλής, έβαλε το στεφάνι ελιάς στο κεφάλι του, σε ευγνωμοσύνη προς την ελιά για το ρόπαλο, ή για την υψηλή διατροφική ποιότητα του ελαιολάδου της!
Στα τέλη του 2015, στείλαμε δείγματα λαδιού, από ντόπια αρχέγονη ποικιλία ελιάς, στον ερευνητή, αναπληρωτή καθηγητή του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Τμήμα Φαρμακογνωσίας, κ. Προκόπη Μαγιάτη. Η χημική ανάλυση έδειξε, πως οι δείκτες ποιότητας του δείγματος, ήσαν κατά πολύ ανώτεροι των διεθνών standards σε φαινόλες. Προσκομίσαμε κλαδιά με φύλλα και καρπό στον κ. Μαγιάτη και διαπίστωσε πως η ποικιλία δεν φέρονταν καταχωρημένη στο επίσημο εθνικό αρχείο ποικιλιών ελιάς! Στην μη καταχωρημένη ποικιλία, δόθηκε η ονομασία «Ολύμπια», επειδή ευδοκιμεί στη δυτική Πελοπόννησο και ειδικά σε περιοχές πεδινές και ημιορεινές της αρχαίας Ολυμπίας, Ηλεία και Θέλπουσα, Ηραία, Αρκαδίας. Η ποικιλία φύεται από αρχαιοτάτων χρόνων στο ίδιο έδαφος και σε υψόμετρο μέχρι 600μ. Διατηρεί την άριστη ποιότητα στο λάδι της, χωρίς άρδευση. Έχει ανάγκη άπλετης ηλιοφάνειας, από την οποία απορροφά σπάνια συστατικά, που αποθηκεύει στο λάδι της. Η ηλικία της κρύβεται στους υπέργηρους κορμούς της και συνυφαίνεται με τους μύθους και την ιστορία του τόπου. Ανοίγει κλώνους που φτάνουν και τα 8 μέτρα μήκος. Αποφέρει καρπούς ως τα βαθειά της γεράματα, χωρίς να αλλοιώνει την άριστη ποιότητα λαδιού της.
Στη χώρα μας θεωρείται δένδρο ευλογημένο. Την τραγουδάει ο λαός στα δημοτικά του τραγούδια και την υμνούν οι ποιητές από τον Όμηρο μέχρι τον Κωστή Παλαμά, τον Σεφέρη και τον Ελύτη!
Στίχοι από ποίημα του Κ. Παλαμά για την ελιά: «Είμαι του ήλιου θυγατέρα/ η πιο απ’ όλες ζηλευτή/ χρόνια η αγάπη του πατέρα/ σ’ αυτόν τον κόσμο με κρατεί/ όπου κι αν λάχει κατοικία/ δεν μ’ απολείπουν οι καρποί/ μ’ έχει ο θεός ευλογημένη/ κι είμαι γεμάτη προκοπή/όσο αν πέσω γερασμένη/αυτόν το μάτι μου ζητεί/ είμ’η ελιά η τιμημένη!



Μάθε «κάτι» για τον Ασκληπιό !


Κατά μυθολογική και λογική εκτίμηση ο Ασκληπιός γεννήθηκε, στην πανάρχαια Αρκαδική πόλη ΘΕΛΠΟΥΣΑ πολύ πλησίον της Αρχαίας Ολυμπίας. Ο τρόπος γέννησης, σκιαγραφεί και τον τόπο γέννησής!
Πατέρα είχε τον Ίσχυ, γιό του Έλατου κι εγγονό του Αρκάδα. Θείο είχε τον Αυτόλαο, νόθο γιό του παππού του Αρκάδα. Μητέρα είχε την Κορωνίδα, ή Αρσινόη, κόρη του Φηγέα, βασιλιά της Ψωφίδας, ή του Φλεγύα βασιλιά της Θεσσαλίας. Στο βασίλειο του Έλατου υπάγονταν και η Αρκαδική ΘΕΛΠΟΥΣΑ. Τα δύο βασιλόπουλα Ίσχυς και Κορωνίς, ερωτεύτηκαν κι από φόβο προς τους γονείς τους, που βρίσκονταν σε εμπόλεμη κατάσταση κρατούσαν μυστικό τον έρωτά τους! Η Κορωνίς έμεινε έγκυος κι αυτό δεν κρατιόνταν μυστικό. Έπρεπε να βρεθεί «πατέρας»! Την περίοδο εκείνη, πολλές γυναίκες απέδιδαν εγκυμοσύνες, σε κάποιον θεό, για να αποφύγουν τις συνέπειες.
Ίσχυς και Κορωνίς, απέδωσαν την εγκυμοσύνη στον Απόλλωνα. Ο κόρακας πήγε την είδηση στο Δελφικό μαντείο, με την Πυθία να χρησμοδοτεί, ως πατέρα του Ασκληπιού τον Απόλλωνα! Αυτό επικαλούνται όσοι εμμένουν πως ο θεός Απόλλων, ήταν θνητός και...τεκνοποιούσε! Σαν ήρθε η ώρα της γέννας, κάποιοι εκ των εμπολέμων, δεν ήθελαν συμφιλίωση και δολοφόνησαν τους εραστές την ώρα της γέννας, ή αμέσως μετά αυτήν. Με «εντολή» του Απόλλωνα ο Ερμής έβγαλε ζωντανό το βρέφος από την ημιθανή μάνα του. Το παρέλαβε ο θείος του, Αυτόλαος κι εκείνος τόδωσε στην τροφό Τρυγώνα. Οι δολοφόνοι για να αποφύγουν τις συνέπειες απέδωσαν τον φόνο, στην Άρτεμη για να ξεπλύνει δήθεν την ερωτική ταπείνωση του αδελφού της!
Ο Ίσχυς, δεν εγκατέλειψε την ερωμένη του να γεννήσει σε αφιλόξενο τόπο. Την έφερε κοντά του πλησίον της Θέλπουσας, όπου υπήρχαν φιλικά και συγγενή πρόσωπα! Εκεί βρίσκονται οι κίονες, που κατά τους ερευνητές ανήκουν στο «Ιερόν του Ασκληπιού παιδός» το οποίον ανήγειραν οι Θελπούσιοι, προς τιμήν του Ασκληπιού!

 

Μάθε κάτι για το ελαιόλαδο «Ασκληπιός»!

Copyright [2017] by 

An Optisoft Web-Creation